Routebeschrijving Groene Kerk Oegstgeest
Haarlemmerstraatweg 6
Oegstgeest

De kerk ligt aan de noordkant van het Oegstgeester Kanaal, in het verlengde van de Dorpsstraat.

per openbaar vervoer:

Bus 57 (vanaf Leiden Centraal) stopt op de Dorpsstraat, vlak voor de President Kennedylaan. Vanaf daar is het slechts 1 minuut doorlopen in noordelijke richting. Bus 8 stopt op de Irislaan, vlak voor de President Kennedylaan (halte Dahlialaan). Dat is een stukje verder lopen (linksaf de Kennedylaan op, aan het eind rechtsaf het smalle gedeelte van de Dorpsstraat in).

N.B.: de postcode van de kerk is 2343 LB, maar als men dat intypt op de website www.9292ov.nl komt men (meestal) aan de verkeerde kant van Haaswijk terecht en moet men omlopen en/of verdwalen.
Beter is het om het adres van het laatste stukje van de Dorpsstraat in te typen, dat is 2343 AZ. Vanaf daar is het namelijk slechts 1 minuut doorlopen in noordelijke richting.

per auto vanaf Den Haag:

via de A44 tussen Wassenaar en Schiphol,
neem niet afslag 7 (Oegstgeest) maar afslag 6 = Oegstgeest NOORD,
onderaan de afrit bij stoplicht rechtsaf, na 50 meter weer rechtsaf,
na 800 meter verschijnt het bordje "Oegstgeest" bebouwde kom,
dan meteen (als de weg naar links dreigt te gaan) rechtsaf de Haarlemmerstraatweg op,
na 300 meter maakt de weg een scherpe bocht naar links, en in die bocht ligt aan de linkerkant de Groene Kerk.
Parkeren kan aan de rechterkant van de weg; recht tegenover de ingang is een groot parkeerterrein.

per auto vanaf Amsterdam:

na Schiphol de A44 richting Wassenaar nemen,
let op: na afslag 4 verwacht je afslag 5, maar die bestaat niet, en afslag 6 komt vrij snel daarna (= Oegstgeest Noord), die moet men nemen.
Dan onderaan de afrit linksaf onder de snelweg door, na 55 meter rechtsaf,
na 800 meter verschijnt het bordje "Oegstgeest" bebouwde kom,

Dit document is ook in pdf-formaat beschikbaar.